Konkurs „Pracodawca – Organizator Pracy Bezpiecznej” to przedsięwzięcie organizowane przez Państwową Inspekcję Pracy, które ma na celu promowanie pracodawców dbających o wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu pracy. W obecnej, XXXII edycji konkursu, szczególny nacisk kładziony jest na wyróżnienie tych przedsiębiorstw, które nie tylko przestrzegają przepisów prawa pracy, w tym zasad legalności zatrudnienia, ale także systematycznie poprawiają warunki pracy i budują pozytywny wizerunek odpowiedzialnego pracodawcy.
Do udziału w konkursie mogą zgłaszać się wszyscy pracodawcy, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności czy formy własności, pod warunkiem uzyskania pozytywnej oceny stanu bezpieczeństwa i warunków pracy. Zgłoszenia mogą być dokonywane zarówno przez samych przedsiębiorców, jak i przez okręgowych inspektorów pracy, organizacje pracodawców, związki zawodowe czy inne organizacje społeczne działające na rzecz ochrony pracy. Aby uwzględnić różnorodność wyzwań związanych z zapewnieniem bezpiecznych warunków pracy w przedsiębiorstwach o różnej wielkości zatrudnienia, uczestnicy konkursu są oceniani w trzech kategoriach: zakłady pracy zatrudniające do 49 pracowników, zakłady zatrudniające od 50 do 249 osób oraz zakłady powyżej 249 zatrudnionych.
Udział w konkursie „Pracodawca – Organizator Pracy Bezpiecznej” to nie tylko szansa na zdobycie prestiżowego wyróżnienia, ale również okazja do zaprezentowania swojego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy. Dla laureatów jest to doskonała forma promocji jako odpowiedzialnych i godnych zaufania pracodawców.
Serdecznie zachęcamy wszystkich pracodawców do wysyłania zgłoszeń na adres mailowy: promocja@gdansk.pip.gov.pl, regulamin konkursu wraz z potrzebną dokumentacją, znajduje się w przypiętym linku.